KNYSNA LAGOON

29 november 2011 - Knysna, Zuid-Afrika

Ik heb mezelf beloofd, om na elk havenbezoek een verslag te schrijven van mijn bevindingen onder het mom van ‘das leuk voor later’ en heb ik normaliter redelijk wat tijd, om een verhaaltje te schrijven. Deze vlieger gaat helaas niet op, sinds ik in Zuid Afrika ben.

SDC15526SDC15282SDC15537DSC09664

Ik ben ondertussen alweer 2 havens verder en ik zal er nu toch echt even voor moeten gaan zitten. Ik zou het ook zonde vinden, om een zwart gat in mijn reisverslag te hebben.

Toch ga ik dit keer geen hele lappen tekst schrijven, want de foto’s zullen genoeg vertellen en laten zien.

BINNENKOMST (1)BINNENKOMST (2)BINNENKOMST (3)BINNENKOMST (6)BINNENKOMST (4)BINNENKOMST (7)BINNENKOMST (9)Bubbles crewBINNENKOMST (10)BINNENKOMST (13)BINNENKOMST (11)BINNENKOMST (14)

Kysna is een klein stadje met enorm veel charme (vriendelijkheid is iets wat iedereen hier genoeg schijnt te hebben) die met een spiegel lagune achtergrond, de omliggende heuvels en kliffen weerspiegelt. De jachthaven was vol, waardoor ze ons een plekje aanboden voor alle restaurants. Dit was een geweldige plek en gezelliger kun je het niet hebben. Enkel wanneer het tijd was voor werkzaamheden aan de boot, dan liepen we erg veel vertraging op door de toeristen en de lokale bevolking, die tijdens hun lunch of diner vele vragen stelde evenals de vragen van de passerende voetgangers.

Een van deze voetganger vertelde ons over de werelds hoogste bungee jump op Bloukrans pass en Diego, Reed en ik voelde daar wel wat voor.

SDC15264SDC15268SDC15271SDC15257 (3)

Diezelfde middag vertrokken de twee meiden terug naar Durban, hebben we de te repareren dinghy weggebracht en ben ik met de 2 heren naar de bungee jump locatie gereden.

SDC15277SDC15273GOPR1659SDC15277 (2)

SDC15277 (6)SDC15277 (5)SDC15277 (7)Daar ga je dan......SDC15277 (10)SDC15277 (11)SDC15277 (14)SDC15277 (24)SDC15277 (27)DSC08649

De volgende dag zijn Alex, Diego en ik naar een olifanten farm gereden op zo een 20 km afstand van Knysna. Wat een geweldige ervaring om met de olifanten te kunnen knuffelen en hen te voeren. Er was zelfs een olifant, die in mijn voet een lekker hapje zag en ik daardoor steeds een zuigende slurf aan mijn voet had hangen….

OLIFANTEN (2)OLIFANTEN (1)OLIFANTEN (5)OLIFANTEN (13)OLIFANTEN (9)OLIFANTEN (12)LOL door olifantenslurfOLIFANTEN (3)OLIFANTEN (10)OLIFANTEN (6)OLIFANTEN (15)OLIFANTEN (14)OLIFANTEN (16)OLIFANTEN (17)

’s Avonds zijn we door een lokaal stel meegenomen naar diverse cafeetjes en naar een schuimparty. Bij het willen betreden van het feestje ontstond er een klein incidentje, daar ze Alex in eerste instantie niet wilden toegelaten door zijn baard. Hij werd om zijn legitimatiebewijs gevraagd en niet omdat hij te jong was maar te oud voor het feestje (max. leeftijd was vastgesteld op 24 jaar). Nu is Alex een kei in het onderhandelen en werd het gelukkig alsnog een schuimig en geslaagd feestje….

SDC15452SDC15453SDC15454SDC15458SDC15459SDC15455

De dag erop zijn we geheel spontaan gaan hiken te Roberg, wat achteraf de mooiste hike van me leven is geweest. Ik heb daarbij de 4 uur durende hike geheel op bloten voeten gedaan, want had geen sportschoen mee bij mijn 3de stap begaven mijn slippers het.

Tijdens de hike zijn we achtervolgd door honderden meeuwen, die ons keer op keer aanvielen (een heeft Alex zelfs in het hoofd geraakt, tijdens zijn duik naar beneden), hebben we gespeeld met een baby zeehond, hadden we grote lol met een aangestrande kwal (Diego dacht dat dat deze dood was…. Niet dus!!! Reed heeft over Diego’s tong gepiest, dat schijnt de enige remedie te zijn tegen kwallensteken…), zijn we een grot in geklommen, wat niet toegestaan was en genoten we van de prachtige rotsen, kliffen en stranden, die na hevige oceaan deining heerlijk aanvoelde.

HIKEN (1)HIKEN (10)HIKEN (9)Geweldig!HIKEN (7)HIKEN (5)HIKEN (20)HIKEN (19)HIKEN (17)HIKEN (16)HIKEN (15)HIKEN (22)HIKEN (11)Alles op blote voetjes....Een plaatje!!HIKEN (13)HIKEN (27)HIKEN (4)HIKEN (26)HIKEN (3)HIKEN (23)HIKEN (21)HIKEN (2)HIKEN (12)HIKEN (24)HIKEN (25)HIKEN (14)

Op de terugweg, zijn we nog even naar een lokale bierproeverij geweest en bier is nog steeds niet geheel mijn ding, maar de lokale cider smaakte echt naar meer en na de intensieve hike van vandaag kon het glas me niet groot genoeg zijn ;-)

HIKEN (6)

Het weer zag er de volgende morgen goed uit, voor de run rond kaap Agulhus. Opnieuw hadden we geluk met de deining tijdens de passage naar buiten toe en hebben we de verraderlijke passage tussen de kliffen (aan weerskanten) heelhuids volbracht…..

Op naar de volgende haven; Simonstown. Eens kijken wat daar te beleven is……

1. Marianne:
    Hi Celest
    Geniet nog altijd van je geweldige belevenissen en de prachtige foto's. Op naar het volgende verslag wat (waarschijnlijk) vast in het nieuwe jaar zal verschijnen :) Weet niet hoe een jaarwisseling op zee verloopt, maar wil je toch vanuit een lente-achtig Rjswijk een fantastisch, gezond, liefdevol, maar bovenal een zeewaardig 2012 toe wensen.
    Liefs en een warme abrasos,
    Marianne
  2. Patrick:
    celes,
    Geweldig .
    Ik vind je blog leuk om te lezen.
    BEN GEWOON JALOERS... ha ha ha
    Waanzinnige fotoos. Heel veel plezier en lees je verhalen wel weer. Alvast een goed uiteinde en een goede vaart voor iedereen.
    Groetjes patrick groenewoud.
  3. Celes:
    29 december 2011
    dank jullie wel voor de leuke reactie. Hoop voor het nieuwe jaar nog een verslag te plaatsen, daar ik vandaag in Capetown ben aangekomen en daarmee alsnog 2 havens achterloop....
    Voor jullie alvast een heel fijn en gezond nieuwjaar! Liefs Celes