DAG 6 MIDDELBURG...WITBANK - FOURWAYS

12 november 2011 - Durban, Zuid-Afrika

Zaterdag 12 november 2011

We waren gelukkig beide al vroeg wakker en na een sterke bak koffie, inmiddels ons vaste ritueel. stapten we weer vol goede moed de auto in. Hoe we precies rijden moesten wisten we nog niet, maar we hadden beide het gevoel dat het vandaag beter zou verlopen dan gisteren….

Bij het uitchecken, bood een ouder echtpaar aan om ons de weg te wijzen. We moesten ze volgen tot de knipper naar links werd geactiveerd, wat zou betekenen dat onze wegen zich hier zouden scheiden.

Het verliep allemaal op rolletjes en we reden richting Pretoria. We stopten in Kemton park bij een benzinestation voor een tankbeurt, een ontbijt en een plaspauze, waarna we onze weg weer vervolgden richting Johannesburg.

Bianca wilde graag om deze grote stad heen rijden om bij het plaatsje Fourways aan te komen, waar Dario verbleef. Ze durfde niet in de daar heersende chaos te rijden, maar ging akkoord als ik achter het stuur bleef zitten. Gelukkig maar, want ik wilde de sfeer van deze grote stad wel proeven en is het vaak gewoon een kwestie van doen…..

Na veel moois onderweg gezien te hebben, kwamen we rond het middaguur aan in Fourways en gingen we op zoek naar een resort. Dit was de afspraak die we met elkaar gemaakt hadden. We zouden onze laatste dag en avond doorbrengen met luxe en boekten we uiteindelijk bij het 2de resort waar we een kijkje namen (5 sterren) een kamer. Met een klein leugentje wisten we van de gevraagde 1000 rand, 750 rand inclusief ontbijt te maken, wat +/- 35 euro pp zou zijn.

Op onze kamer aangekomen, lieten we de boel de boel en namen we in het zwembad een heerlijk verfrissende duik. We regelden bij de eigenaar 2 vouchers voor 50 mb gratis Wi-Fi internet en activeerden deze code op onze mobieltjes. Zo konden we onze mail checkten op de royale, heerlijk zachte ligbedden aan het zwembad.

dag 6  (2)dag 6  (3)dag 6  (1)

Vanaf 16.00 uur verruilden we de ligbedden aan het zwembad voor de bedden in onze kamer en keken we met een zak chips tussen ons in, naar een Amerikaanse film op het grote flatscreen aan de muur.

Om 19.30 uur stonden Bianca en ik buiten de poort te wachten op onze lift, om met Dario en zijn 2 vrienden uit eten te gaan. Ik was dan ook erg blij dat ze slechts 15 minuten te laat waren, want ik kreeg het gevoel in het  Afrikaanse ‘Red light district’ beland te zijn en had daar niet graag nog veel langer willen staan wachten.

dag 6  (5)

We kozen voor een leuk en enorm groot restaurant, wat voor Bianca en mij toch wel erg speciaal was, daar we deze trip nog niet 1 keer uit eten waren geweest.

Als voorgerecht koos ik voor een heerlijke carpaccio en voor het hoofdgerecht viel mijn keuze op de Klipvis, welke op de grill zou worden bereid.

Het eten was heerlijk en de sfeer wel super. Er werd in de tussentijd ook nog een kampioenschap rodeo gehouden op zo een mechanische stier en hebben we met tranen in onze ogen, de boel aanschouwd.

Om 00.00 uur waren we weer terug op onze kamer en kunnen we niet anders, dan terug kijken op een heerlijke dag en een enerverende week. Dit zou ons laatste nachtje weg zijn, want morgen vroeg zou Dario om 08.00 uur bij ons resort afgezet worden en gaan we aan de terug reis beginnen met vele km’s in het verschiet. We  vertrekken om 08.00 uur uit Johannesburg en we hopen om 16.00 uur in  Durban te arriveren. Ik zal in Durban uitstappen, waarna Bianca en Dario door zullen rijden naar Richards bay, om de volgende dag op het vliegveld de auto weer in te leveren.

Ik ben echt zo enorm blij, dat ik deze trip gemaakt heb. Ik heb niet alleen geweldige mensen ontmoet, maar in de totaal 2300 km die we gereden hebben, ook zo ontzettend veel van het land gezien. Ik sta ook versteld van het contrast tussen armoede en rijkdom.

Dit pakken ze me niet meer af, ik ben weer vele ervaringen rijker, mijn engels is met de minuut beter geworden en ik ben vol verwachting (nee ik ben niet zwanger) wat het vervolg van deze reis, mij allemaal zal brengen.

Ik weet niet nog niet waar ik in de nabije toekomst zal zijn, maar ik heb momenteel meerdere opties en wie kiep in tutssszz.

dag 6  (4)

1. Diana:
    20 november 2011
    Hi Celes!
    Wat heb je toch een geweldige reis! Echt ik vind het zo gaaf dat je dit doet en ik lees met veel plezier (en afgunst ;) ) je verhalen.
    xxDiana
  2. Celes:
    20 november 2011
    Ha Diana,

Dank je wel voor je leuke reactie! En ja het blijft natuurlijk altijd nog maar de vraag of het voor de lezers ook een beetje duidelijk en prettig leesbaar is... Leuk dat je het leuk vind ;-)
  3. Cathy:
    1 december 2011
    Hey meid!!!! Wat een geweldige ervaring ben best wel een beetje jaloers positief jaloers hoor ;-)) wouw echt meid genoet ervan!!!! Liefs cathy